loading...

تعمیرات و اموزش

اموزش

مهدی اکبری بازدید : 362 شنبه 03 شهریور 1397 زمان : 23:17 نظرات (0)

دانلود نرم ابزار استخراج بیت کویین با موبایل

اینم نرم ابزاریه که دو ساله دارم استفاده میکنم.

 

ادامه مطلب

مهدی اکبری بازدید : 191 سه شنبه 30 مرداد 1397 زمان : 22:52 نظرات (0)

افزونه cryptotab (کریپتو تب) برای مرورگر کروم، فایرفاکس، اوپرا و سافاری – استخراج بیت کوین – مرورگر کریپتوتب و اپلیکیشن اندروید کریپتوتب- این افزونه مثل افزونه بیتر ای او است.

 

 

مهدی اکبری بازدید : 186 یکشنبه 12 دی 1395 زمان : 9:07 نظرات (0)

چرخه شارژ باتری یا Charge Cycle عبارتیه که شاید برای خیلی از شما ابهام برانگیز باشه که اصلا چرخه شارژ یا سیکل شارژ چی هست و به چه دردی می خوره . میگن چرخه شارژ باتری گوشی یا لپ تاپ تاپ ۵۰۰ باره یعنی چی ؟ امروز این مسئله رو بررسی می کنیم .

تعریف چرخه شارژ

مهدی اکبری بازدید : 218 یکشنبه 12 دی 1395 زمان : 8:57 نظرات (0)

حافظه کش یک حافظه کوچک , سریع و گران قیمت است که بین حافظه رم و پردازنده قرار دارد . دلیل استفاده از حافظه کش این است که اطلاعات مهمی که بصورت تکراری توسط پردازنده استفاده می شود در خود نگهدارد تا پردازنده بتواند آنها را سریعتر پردازش کند . موقعی که شما برنامه ای مثل ورد یا فتوشاپ را باز می کنید , پردازنده می تواند تشخیص دهد که اطلاعات آن برنامه که قرار است زیاد استفاده شود چیست و آن را از حافظه رم به حافظه کش هدایت می کند . در این صورت پردازنده برای بدست آوردن اطلاعات مهم و تکراری نیاز ندارد که زود به زود به رم سر بزند . با استفاده از روش Caching , سرعت کلی سیستم شما افزایش پیدا می کند .

مهدی اکبری بازدید : 210 یکشنبه 05 دی 1395 زمان : 8:50 نظرات (0)

برخی از لپ تاپ ھا قابلیتی دارند که به موجب آن دستگاه می توانند در شرایط گوناگون به طور خودکار و یا دستی از استراتژی عملکردی کارت گرافیک ھای مجتمع و یا اختصاصی استفاده کند. در این شرایط یک کارت گرافیک در دستگاه به کار گرفته شده که بنا به وضعیت موجود می تواند رفتاری مانند یک کارت گرافیک مجتمع (استفاده از رم سیستم و CPU) و یا یک کارت گرافیک اختصاصی (استفاده از رم اختصاصی خود) را از خود نشان دھد. در این شرایط اگر به انجام فعالیت ھای روزمره و نه ندان سنگین گرافیکی بپردازید، کارت گرافیک دستگاه شما مانند یک کارت گرافیک مجتمع عمل نموده و بدین ترتیب میزان گرمای تولیدی سیستمی و مصرف انرژی باتری آن فوق العاده کاھش خواھد یافت، اما چنانچه برنامه ھای سنگین گرافیکی و یا بازی ھای پر گرافیک و حجیم را اجرا نمایید کارت گرافیک دستگاه شما استراتژی عملکرد کارت‌ھای گرافیک اختصاصی را در پیش گرفته و از رم اختصاصی خود به منظور پردازش اطلاعات استفاده خواھد کرد. در این شرایط مطمئنا توان پردازش گرافیکی دستگاه شما به طور قابل توجھی افزایش خواھد یافت، اما به مراتب میزان گرمای تولیدی و مصرف انرژی باتری دستگاه نیز افزایش می یابد.

مهدی اکبری بازدید : 143 یکشنبه 05 دی 1395 زمان : 8:47 نظرات (0)

مقدمه

مطمئنا برای شما ھم پیش آمده که با دو عبارت "Graphic Integrated " یا "DedicatedGraphic" مواجه شوید. این عبارات بیشتر در بیان خصوصیات و مشخصات پردازنده ی گرافیکی لپ تاپ ھا مورد استفاده قرار می گیرند، اما آیا تاکنون تفاوت مابین این دو کارت گرافیک یا پردازنده ی گرافیکی را می دانستید؟ این مقاله قصد دارد که تفاوت‌ھای مابین این دو نوع از پردازنده‌ھای گرافیکی یا کارت گرافیک را بیان کند. به صورت کلی با معرفی ھر یک از این دو نوع پرازنده گرافیک تفاوت‌ھای مابین آن ھا نیز برای شما قابل درک خواھند بود. ھر یک از این دو پرازنده گرافیک مزیت‌ھا و معایب منحصربه فرد خویش را خواھند داشت. مناسب بودن ھر یک از این دو نوع پرازنده گرافیک برای شما رابطه‌ی مستقیمی به نوع استفاده‌ی شما از دستگاه و نیازھای شما خواھد داشت.

مهدی اکبری بازدید : 106 یکشنبه 28 آذر 1395 زمان : 9:10 نظرات (0)

در مورد باتری لپ تاپ و باتری گوشی و همچنین نحوه نگه داری و شارژ صحیح شون پست زیاد نوشتم اما باز هم ابهاماتی ذهن کاربران رو درگیر کرده . یکی از مهمترین نکاتی که کاربران می دونن اینه که باتری گوشی یا لپ تاپ رو بین 35 تا 90 درصد نگه داریم اما خیلی ها معنی دقیق این جمله رو متوجه نشدن . به خاطر همین مسئله گفتم که تو قالب یه پست جداگونه توضیح بدم .

نگه داشتن باتری بین 35 تا 90 درصد

مهدی اکبری بازدید : 155 یکشنبه 28 آذر 1395 زمان : 9:06 نظرات (0)

خرابی مادربرد مشکل عدم تصویر و عدم روشن شدن  No Power & No boot

در مرحله اول: 

این مشکل می تواند از vga-hdd-پاور ساپلای -سی دی رام کابل برق و مودم و هر چیزی دیگر که با برق 12 ولت کار می کند باشد. 

این مرحله باید چک شود اگر تمامی موارد ابلا صحیح بودند و مشکلی نداشتند به مرحله دوم بروید. 

در مرحله دوم: 

تمامی قطعات چک شدند و سالم بودند فقط cpu و مادربرد باقی مانده اند که باید چک شوند. 

در این مرحله باید مراحل زیر چک شود:                                                                                                                                                  

مهدی اکبری بازدید : 78 دوشنبه 22 آذر 1395 زمان : 9:02 نظرات (0)

شاید خیلی از شماها بدونید که رم دو کاناله بهتر از تک کاناله اما قبل از هر چیزی توصیه می کنم پست تکنولوژی Dual Channel  چیست و چگونه کار می کند را در کانال سرچ کنید و بخونید تا بدونید دقیقا چه اتفاقی میفته که عملکرد کلی سیستم با رم دو کاناله افزایش پیدا میکنه . به زبون ساده ، با استفاده از رم دو کاناله ، پهنای باند ارتباطی بین حافظه رم و کنترل کننده رم دو برابر میشه و اینجوری اطلاعات با سرعت بیشتری رد و بدل میشن . استفاده از رم دو کاناله در اجرای محاسبات سنگین و نرم افزارهای منطقی و محاسباتی تاثیر خیلی خوبی داره اما در اجرای بازی چطور ؟

مهدی اکبری بازدید : 81 پنجشنبه 18 آذر 1395 زمان : 11:30 نظرات (0)

فرق لپ تاپ و نوت بوک یکی از سوالاتیه که شاید ذهن خیلی ها رو درگیر کرده باشه ، یه مغازه میرن میگه داداش این نوت بوک هست ۲ میلیون این یکی هست ۳ میلیون بعد میرن مغازه بعدی میگه این لپ تاپ رو داریم ۲ میلیون ... بنده خدا میمونه که خدایا اینا چی میگن ؟ چرا من نمی فهمم اینا چی میگن ! یکی میگه لپ تاپ ، یکی میگه نوت بوک !

مهدی اکبری بازدید : 82 دوشنبه 15 آذر 1395 زمان : 17:06 نظرات (0)

فرق حافظه رام با حافظه رم یکی از مهمترین سوالاتیه که خیلی راجبشون دقیق نمی دونند . بخاطر تشابه اسمی که ROM و RAM به هم دارن خیلی ها گیج میشن و نمی دونن که تفاوت رام و رم چیه . تو این پست به صورت کوتاه در مورد تفاوت حافظه رام ROM و رم RAM صحبت میکنم .

مهدی اکبری بازدید : 64 دوشنبه 15 آذر 1395 زمان : 16:53 نظرات (0)

ارتباط از فاصله نزدیک یا به انگلیسی NFC مخفف کلمات Near field communication  نام تکنولوژی است که با استفاده از فرکانس بالا و همانند مورد از فواید تکنولوژی بلوتوث به صورت بیسیم اطلاعات را بین دو دستگاه که از تکنولوژی NFC پشتیبانی می کنند رد و بدل می کند . حداکثر فاصله بین دستگاه ها در تکنولوژی NFC نباید بیشتر از چند سانتی متر شود . احتمالا تا الان اسم آن به گوشتان خورده و جالبه بدونید که این تکنولوژی به سرعت در حال فراگیر شدن هست و امروزه اکثر گوشی های هوشمند به آن مجهز هستند . گوشیهایی چون Nexus S ، Galaxy S ، برخی گوشی های موتورولا و مسلما آیفون 5 .       

با وجود اینکه گوشی های ما امروزه یا اینفرارد دارند یا بلوتوث ، تکنولوژی NFC چه مزیتی داره که جای خودشو تو گوشی های هوشمند باز کرده ؟

مهدی اکبری بازدید : 72 پنجشنبه 11 آذر 1395 زمان : 16:22 نظرات (0)

آلترابوک ها نسل جدیدی از لپ تاپ ها هستند که جدیدا با عنوان رقیب جدی برای تبلت ها به بازار کامپیوتر دنیا وارد شده اند . دستگاه هایی که کمتر از ۲۰ میلی متر قطر دارند و تمام پورتهای لازم برای اتصال به دیگر گجت ها را دارند . در عین ظریف بودن قدرت فوق العاده ای دارند و از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره می برند . آلترابوک ها به ۷ دلیل در حال تغییر بازار کامپیوتر دنیا هستند .

مهدی اکبری بازدید : 52 شنبه 06 آذر 1395 زمان : 17:21 نظرات (0)

رم تا چه مقدار قابل افزایش است؟

این کاملا به مدل لپ تاپ بستگی دارد(به سایت سازنده مراجعه شود) اما به طور معمول لپتاپ های 13 اینچ به بالا دو جای رم دارد. در هر کدام میتوان یک رم با حداکثر ظرفیت رو گذاشت.

حداکثر ظرفیت رم موجود در بازار ایران: (متداول) SD: 256 MB -|- DDR1: 1GB -|- DDR2: 4GB -|- DDR3: 8GB

البته در لپ تاپ های جدید رمهای DDR4 با ظرفیت های 8 – 12- 16 –32 و 64 نیز وجود دارد . که معمولا رم 32 و 64 در لپ تاپ های سری گیمینگ استفاده می شوند .

مهدی اکبری بازدید : 86 شنبه 06 آذر 1395 زمان : 16:33 نظرات (0)

قبلا اگه کسی خاطرش باشه ماژول رم های کامپیوتر فقط در یک طرف خودشون پین داشتن که بهشون می گفتن SIMM یا Single In-line Memory Module . خب این مسئله باعث می شد رم ها باس ۳۲ بیتی داشته باشن و برای افزایش پهنای باند مجبور بودید از چندتا رم استفاده کنید که خب نهایتا پردازنده بیشتر درگیر کنترل رم ها بود . واسه رفع این مشکلات ماژول رم ها رو دو طرفه پین زدن . الان اگه به رم کامپیوتر خودتون نگاه کنید می بینید که در دوطرف RAM پین های طلایی وجود داره . اینو بهش می گن DIMM یا Dual In-line Memory Module . تکنولوژی DIMM مخصوص رم های کامپیوتره .

مهدی اکبری بازدید : 61 شنبه 06 آذر 1395 زمان : 16:27 نظرات (0)

چند وقت پیش یکی یه سوالی کرد به خودم واجب دونستم این پست رو بنویسم  پرسیده بود که من می تونم رم لپ تاپ رو در بیارم و بزارم روی مادربورد کامپیوتر ؟ آخه لپ تاپم دیگه به دردم نمی خوره 

واسه همین مسئله گفتم شاید خیلی ها ندونن که فرق رم لپ تاپ با رم کامپیوتر چیه .

رم RAM لپ تاپ چیست ؟ 

مهدی اکبری بازدید : 54 شنبه 06 آذر 1395 زمان : 16:23 نظرات (0)

فورس تاچ Force Touch سه تا ویزگی جالب داره که در ادامه میگم :

■ فورس کلیک Force Click 

یه قابلیتی داخل فورس تاچ Force Touch هست به نام فورس کلیک Force Click . یعنی یه کلیک روی نمایشگر ( در اپل واچ یا آیفون ) یا روی تاچ پد ( در مک بوک ) بکنی و فشار بیشتری وارد کنی . با این کار یه سری قابلیت های جدید در اپلیکیشن های مختلف برای شما فعال میشه . مثلا می تونید با فشار آوردن نمایشگر یا تاچ پد روی یه واژه ، اطلاعات بیشتری در موردش ببینید . به محض فشار روی اون کلمه ، یه پاپ آپ باز میشه و اطلاعات مربوط به اون کلمه رو از گوگل ، ویکیپدیا ، دیکشنری و ... میگیره و نشون میده .

مهدی اکبری بازدید : 68 شنبه 06 آذر 1395 زمان : 16:07 نظرات (0)

فورس تاچ Force Touch یه قابلیت لمسی هست که توسط شرکت اپل طراحی و در محصولات اپل معرفی شده . فورس تاچ Force Touch می تونه فشار روی نمایشگر یا تاچ پد رو تشخیص بده . در حال حاضر Force Touch در تاچ پد مک بوک 2015 و همینطور نمایشگر ساعت هوسمند اپل یعنی اپل واچ تعبیه شده و در نمایشگر آیفون 6 اس هم جاساز شده . فکر می کنم فورس تاچ Force Touch برای اولین بار در اپل واچ معرفی شد و بعدش در مک بوک اپل مورد استفاده قرار گرفت .

مهدی اکبری بازدید : 61 دوشنبه 01 آذر 1395 زمان : 17:32 نظرات (0)

‌ 1 .  پیشگام بودن اپل در معرفی کانسپت های جدید    

کانسپت یا Concept به معنی مفهوم هست . شاید به زبون ساده تر بشه گفت تعریف یا معرفی محصولی که قبلا وجود نداشته و با ورود اون محصول به بازار ، مفهوم و نگرش تازه ای از تکنولوژی به روی مردم باز میشه . مثل کانسپت و اولترابوک یا کانسپت صفحات لمسی یا کانسپت کنترل از راه دور تلویزیون و ... که با معرفیشون ، ابعاد جدیدی از مفاهیم و کاربرد ها رو در ذهن مردم ایجاد شد .

مهدی اکبری بازدید : 72 دوشنبه 01 آذر 1395 زمان : 17:30 نظرات (0)

دلایل برتری شرکت Apple  

این چند روزه گیر دادم به اپل و همانطور که در پست قبلی قول دادم در این پست به دلایل گران قیمت بودن و برتری محصولات اپل نسبت به محصولات مشابه می پردازم . پس تا انتها با من همراه باشید .   

چیزی که در دنیای تجارت و در حوزه تکنولوژی مشهوده ، رقابت بین سامسونگ و Apple هست . اما رقابت بین این دو غول دنیای تکنولوژی از طرز فکر این دو شرکت نشئت میگیره . این بر می گرده به طرز فکرشون راجع به مشتری چجوریه اما صرفا برای یادآوری مجددا میگم چون به پستی که در ادامه می خونید هم بی ارتباط نیست . Apple میگه من جنس و محصول خوب می زنم ، تو طراحی محصولاتم از قطعات و مواد با کیفیت استفاده می کنم و قیمت این محصولات رو هم طبق این مواد و قطعات سخت افزاری تعیین می کنم. شاید قیمت محصولاتم گرون بشه اما مشتریان پولدار و فهیم قدر کیفیت رو می دونن و پول خوبی هم میدن . در واقع apple دنیای پول دار ها رو هدف قرار داده و مشتری ارزون رو خیلی بهش بها نمیده . تو یه جمله apple میگه : تعداد کم می فروشم اما گرون .

مهدی اکبری بازدید : 76 شنبه 29 آبان 1395 زمان : 9:10 نظرات (0)

مک بوک MacBook اسم لپ تاپ های اپل هست که سیستم عامل مربوط به خودشون رو دارن ( سیستم عامل مک Mac )  و سیستم عامل ویندوز ندارن . مهمترین فرق بین لپ تاپ های اپل با بقیه لپ تاپ ها همین سیستم عامل هست . در واقع مک بوک ، ترکیبی از PowerBook و iBook اپل بود . در مک بوک ها از پردازنده های اینتل استفاده شده این در حالیه که تا قبل از معرفی مک بوک در سال 2006 ، لپ تاپ های PowerBook و iBook اپل ، از پردازنده های غیر اینتلی مثل پردازنده PowerPC استفاده می کردن .

مهدی اکبری بازدید : 69 شنبه 29 آبان 1395 زمان : 9:08 نظرات (0)

لپ تاپ اپل همیشه قیمت بیشتری نسبت به بقیه لپ تاپ ها داشته و دلیلش اینه که لپ تاپ های اپل همیشه جز بهترین لپ تاپ های دنیا بودن و هستن . توی ایران خیلی ها به سیستم عامل ویندوز عادت دارن ، بخاطر همین ، کار کردن با لپ تاپ های اپل یه مقدار سخت و حوصله سر بره . چون محیط سیستم عامل لپ تاپ های اپل فرق می کنه ضمن اینکه نرم افزار هایی که برای لپ تاپ های اپل طراحی شدن یا پولی هستن یا یه مقدار سخت گیر میان . خلاصه کار کردن با لپ تاپ های اپل حوصله زیادی می خواد . ضمن اینکه توی ایران قیمت لپ تاپ اپل یه مقدار تحت تاثیر جو و کلاس کاری هم قرار میگیره و حدود 100 تا 200 هزار تومان فقط به خاطر لوکس بودن محصولات اپل به قیمت شون اضافه میشه . در پستهای بعدی درباره اینکه چرا محصولات شرکت اپل گران قیمت هستند مفصل توضیح خواه داد .

مهدی اکبری بازدید : 153 شنبه 29 آبان 1395 زمان : 8:57 نظرات (0)

رکورد راه انداز MBR و یا Super floppy. البته می توان با ابزارهای مدیریت دیسک مانند Disk part آن را به GPT تبدیل کرد.

مفهوم Supper floppy چیست؟ 

مهدی اکبری بازدید : 59 شنبه 29 آبان 1395 زمان : 8:54 نظرات (0)

زیرا Protective MBR از GPT در برابر ابزارهای قدیمی MBR مانند MS-DOS FDISK یا Windows NT Disk  می باشد که از Administrator محافظت می کند. این ابزارها GPT را نمی شناسند و شیوه دسترسی مناسب با دیسک های GPT را بلد نیستند. به کمک Protective MBR هنگامی که این ابزار های قدیمی بخواهند در دیسک های GPT تغییراتی ایجاد کنند،

مهدی اکبری بازدید : 74 شنبه 29 آبان 1395 زمان : 8:51 نظرات (0)

بر خلاف دیسک MBR که در آن حداکثر اندازه Volume تا 2 TB است و در حالت های خاص می توان تا 3 TB رساند، دیسک GPT توانایی ایجاد پارتیشن با حداکثر اندازه 18 EB یا 18,000,000 TB را داراست.

چه تعداد پارتیشن می توان بر روی دیسک GPT ساخت؟

در حالت تئوری نامحدود است. اما پیاده سازی سال 2001 مایکروسافت از GPT، ظرفیت 128 پارتیشن را دارد. دلیل این محدودیت به دلیل محدودیت فضای اختصاص داده شده برای نگهداری اطلاعات پارتیشن هاست.   

مهدی اکبری بازدید : 67 شنبه 29 آبان 1395 زمان : 8:49 نظرات (0)

برخلاف MBR که بیشترین تعداد پارتیشن در آن 4 تا است و اگر پارتیشن های بیشتری بخواهیم به صورت منطقی و درون پارتیشن Extended ایجاد می شود، در GPT می توان تا 128 پارتیشن Primary مستقل از هم ایجاد کرد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که یک پارتیشن به عنوان EFI System Partition، یک پارتیشن برای Microsoft Reserved و دو پارتیشن هم برای دیسک های Dynamic کنار گذاشته می شود. بنابراین 124 پارتیشن قابل استفاده باقی خواهد ماند.

مهدی اکبری بازدید : 66 شنبه 29 آبان 1395 زمان : 8:36 نظرات (0)

همانطور که در آموزش  MBRیا Master Boot Record چیست و چه کاربردی دارد؟ خواندید، بر روی دیسک بخش یا بخش هایی وجود دارد که اطلاعات از قبیل نوع Partition ها، اندازه پارتیشن ها و Volume ها، نوع فایل سیستم به کار برده شده برای آن ها، پارتیشن های Active و اطلاعاتی از این دست در آن جا ذخیره می شود. اما این که این بخش ها کجای دیسک هستند و چگونه این اطلاعات را ذخیره و بازیابی می کنند موضوعی است که ما را به MBR یا GPT بودن دیسک می رساند. فرمهای MBR و GPT هر دو Partition Style هایی هستند که برای دیسک به کار برده می شوند. گفتیم که انتخاب هر یک از فرمهای MBR یا GPT برای دیسک مانند انتخاب FAT32 یا NTFS است برای پارتیشن. 

مهدی اکبری بازدید : 78 چهارشنبه 26 آبان 1395 زمان : 10:12 نظرات (0)

دلیل اول: نوع هارد دیسک.   

از آنجایی که بسیاری از کاربران به دلیل بی اطلاعی از تفاوت GPT یا MBR و قابلیت های سیستم خود، نوع هارد دیسک را مستر بوت رکورد MBR انتخاب می کنند و سپس به پارتیشن بندی و انتقال فایل ها بر روی پارتیشن ها می کنند، بنابراین نمی توانند از این دیسک برای نصب ویندوز در حالت UEFI استفاده کنند زیرا دیگر به سادگی امکان تبدیل دیسک به GPT وجود ندارد و برای تبدیل MBR به GPT باید تمام پارتیشن ها پاک شوند.     

دلیل دوم: نوع سیستم عامل.

مهدی اکبری بازدید : 64 چهارشنبه 26 آبان 1395 زمان : 10:07 نظرات (0)

برای این که سیستم عامل با موفقیت بر روی سیستم UEFI نصب شود چه شرایطی لازم است؟   

1- نوع دیسک.     

باید از نوع GPT باشد.

تصاویر زیر گویای این شرط از نصب ویندوز بر روی سیستم UEFI است:

تصویر اول: ویندوز نمی تواند بر روی دیسک نصب شود، چون از نوع MBR است. در سیستم های EFI، ویندوز تنها بر روی دیسک GPT قابل نصب است.

دکمه Next غیر فعال است.

 

مهدی اکبری بازدید : 59 چهارشنبه 26 آبان 1395 زمان : 10:04 نظرات (0)

فرم UEFI آمد تا جایگزینی برای BIOS باشد، اما در عمل بسیاری از سیستم های UEFI از BIOS هم پشتیبانی می کنند.

به نوعی می توانیم UEFI را به عنوان یک BIOS مدرن و پیشرفته با توانایی های بالا در نظربگیریم. وجود تکنولوژی UEFI امکانات خاصی را در اختیار ما قرار می دهد. برخی از این Feature ها عبارتند از: قابلیت Secure Boot، رمزنگاری یا به عبارت دیگه Cryptography ، دسترسی های Remote، ابزارهای خطایابی سیستم، رابط کاربری پیشرفته و زیباتر با امکان استفاده از Mouse و فونت های زیباتر، امکان ساخت User Account با دسترسی های مختلف، قالبلیت بوت سریعتر، قابلیت بوت با هارد دیسک GPT، و مواردی از این دست.

با تنظیماتی که در BIOS وجود دارد می توانیم انتخاب کنیم که از قابلیت های UEFI استفاده بکنیم یا خیر.

 

مهدی اکبری بازدید : 68 چهارشنبه 26 آبان 1395 زمان : 10:01 نظرات (0)

فرم UEFI سرنام Unified Extensible Firmware Interface است و مدل توسعه یافته ای از EFI است. EFI برای اولین بار توسط شرکت Intel به عنوان واسطی بین Firmware)مانند BIOS) و سیستم عامل برای کامپیوتر های با معماری IA طراحی و پیاده سازی شد. آخرین نسخه اختصاصی شرکت اینتل از EFI، EFI 1.10 است. در سال 2005 انجمن 

مهدی اکبری بازدید : 70 چهارشنبه 26 آبان 1395 زمان : 9:54 نظرات (0)

در مادربرد های قدیمی BIOS در حافظه ROM بر روی مادربرد قرار داشت. در مادربردهای جدیدتر، BIOS در حافظه Flash (و همچنان بر روی BIOS !!!) قرار دارد. قرار گرفتن BIOS در حافظه Flash این امکان را فراهم می کند تا راحت تر بتوان بایوس BIOS را Update کرد و Feature های جدید به آن افزود و باگ های آن را زدود. البته خطر آلوده شدن BIOS توسط فرم Rootkit های بایوسی هم از معایب قرار گرفتن BIOS در حافظه Flash است.

مهدی اکبری بازدید : 79 چهارشنبه 26 آبان 1395 زمان : 9:51 نظرات (0)

با یوس BIOS یا Basic Input/Output System نوعی Firmware یا میان افزار است و اولین برنامه ای است که پس از روشن شدن کامپیوتر، اجرا می شود. این Firmware درون چیپی بر روی مادربورد قرار دارد. BIOS وظیفه راه اندازی اولیه و تست سلامت قطعات ضروری سیستم را به عهده دارد و پس از آن که مطمئن شد همه قطعات سالم هستند و مشکلی ندارند، سیستم عامل را پیدا کرده و کنترل سیستم را به او می سپارد.     

اگر کامپیوتر را به عنوان یک خانه در نظر بگیریم، در این صورت می توانیم BIOS را به عنوان سرایدار این خانه به شمار آوریم، سرایداری که قبل از تحویل خانه به صاحب خانه (سیستم عامل)، چک می کند تا خانه، هیچ عیب و ایرادی نداشته باشد و خانه ای بی نقص را تحویل صاحب خانه دهد.

مهدی اکبری بازدید : 67 چهارشنبه 26 آبان 1395 زمان : 9:46 نظرات (0)

یکی از تکنولوژی های جدیدی که دردسر ساز شده و خیلی از کاربران غیر حرفه ای را دچار چالش کرده، تکنولوژی UEFI است. معمولا کاربران زمانی با UEFI به چالش بر می خوردند که می خواهند بر روی کامپیوترشان سیستم عامل نصب کنند. نصب سیستم عامل در کامپیوتری هایی که از تکنولوژی UEFI بهره می برند دارای شرایط خاصی است و آماده نبودن هر کدام از آن باعث شکست در فرایند نصب سیستم عامل می شود. این چالش ما را بر آن داشت تا این آموزش را بِنِگاریم! در این آموزش به موضوعات زیر می پردازیم:

بایوس BIOS چیست؟

تعداد صفحات : 6

تصویر : https://rozup.ir/thumb150/3079299/cryptotab-browser_social-post_vt-fullsize_7@2x.jpg
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 333
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 61
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 1,300
  • بازدید سال : 8,500
  • بازدید کلی : 67,247