loading...

تعمیرات و اموزش

لپ تاپ

مهدی اکبری بازدید : 78 دوشنبه 22 آذر 1395 زمان : 9:02 نظرات (0)

شاید خیلی از شماها بدونید که رم دو کاناله بهتر از تک کاناله اما قبل از هر چیزی توصیه می کنم پست تکنولوژی Dual Channel  چیست و چگونه کار می کند را در کانال سرچ کنید و بخونید تا بدونید دقیقا چه اتفاقی میفته که عملکرد کلی سیستم با رم دو کاناله افزایش پیدا میکنه . به زبون ساده ، با استفاده از رم دو کاناله ، پهنای باند ارتباطی بین حافظه رم و کنترل کننده رم دو برابر میشه و اینجوری اطلاعات با سرعت بیشتری رد و بدل میشن . استفاده از رم دو کاناله در اجرای محاسبات سنگین و نرم افزارهای منطقی و محاسباتی تاثیر خیلی خوبی داره اما در اجرای بازی چطور ؟

مهدی اکبری بازدید : 81 پنجشنبه 18 آذر 1395 زمان : 11:30 نظرات (0)

فرق لپ تاپ و نوت بوک یکی از سوالاتیه که شاید ذهن خیلی ها رو درگیر کرده باشه ، یه مغازه میرن میگه داداش این نوت بوک هست ۲ میلیون این یکی هست ۳ میلیون بعد میرن مغازه بعدی میگه این لپ تاپ رو داریم ۲ میلیون ... بنده خدا میمونه که خدایا اینا چی میگن ؟ چرا من نمی فهمم اینا چی میگن ! یکی میگه لپ تاپ ، یکی میگه نوت بوک !

مهدی اکبری بازدید : 82 دوشنبه 15 آذر 1395 زمان : 17:06 نظرات (0)

فرق حافظه رام با حافظه رم یکی از مهمترین سوالاتیه که خیلی راجبشون دقیق نمی دونند . بخاطر تشابه اسمی که ROM و RAM به هم دارن خیلی ها گیج میشن و نمی دونن که تفاوت رام و رم چیه . تو این پست به صورت کوتاه در مورد تفاوت حافظه رام ROM و رم RAM صحبت میکنم .

مهدی اکبری بازدید : 72 پنجشنبه 11 آذر 1395 زمان : 16:22 نظرات (0)

آلترابوک ها نسل جدیدی از لپ تاپ ها هستند که جدیدا با عنوان رقیب جدی برای تبلت ها به بازار کامپیوتر دنیا وارد شده اند . دستگاه هایی که کمتر از ۲۰ میلی متر قطر دارند و تمام پورتهای لازم برای اتصال به دیگر گجت ها را دارند . در عین ظریف بودن قدرت فوق العاده ای دارند و از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره می برند . آلترابوک ها به ۷ دلیل در حال تغییر بازار کامپیوتر دنیا هستند .

مهدی اکبری بازدید : 52 شنبه 06 آذر 1395 زمان : 17:21 نظرات (0)

رم تا چه مقدار قابل افزایش است؟

این کاملا به مدل لپ تاپ بستگی دارد(به سایت سازنده مراجعه شود) اما به طور معمول لپتاپ های 13 اینچ به بالا دو جای رم دارد. در هر کدام میتوان یک رم با حداکثر ظرفیت رو گذاشت.

حداکثر ظرفیت رم موجود در بازار ایران: (متداول) SD: 256 MB -|- DDR1: 1GB -|- DDR2: 4GB -|- DDR3: 8GB

البته در لپ تاپ های جدید رمهای DDR4 با ظرفیت های 8 – 12- 16 –32 و 64 نیز وجود دارد . که معمولا رم 32 و 64 در لپ تاپ های سری گیمینگ استفاده می شوند .

مهدی اکبری بازدید : 86 شنبه 06 آذر 1395 زمان : 16:33 نظرات (0)

قبلا اگه کسی خاطرش باشه ماژول رم های کامپیوتر فقط در یک طرف خودشون پین داشتن که بهشون می گفتن SIMM یا Single In-line Memory Module . خب این مسئله باعث می شد رم ها باس ۳۲ بیتی داشته باشن و برای افزایش پهنای باند مجبور بودید از چندتا رم استفاده کنید که خب نهایتا پردازنده بیشتر درگیر کنترل رم ها بود . واسه رفع این مشکلات ماژول رم ها رو دو طرفه پین زدن . الان اگه به رم کامپیوتر خودتون نگاه کنید می بینید که در دوطرف RAM پین های طلایی وجود داره . اینو بهش می گن DIMM یا Dual In-line Memory Module . تکنولوژی DIMM مخصوص رم های کامپیوتره .

مهدی اکبری بازدید : 61 شنبه 06 آذر 1395 زمان : 16:27 نظرات (0)

چند وقت پیش یکی یه سوالی کرد به خودم واجب دونستم این پست رو بنویسم  پرسیده بود که من می تونم رم لپ تاپ رو در بیارم و بزارم روی مادربورد کامپیوتر ؟ آخه لپ تاپم دیگه به دردم نمی خوره 

واسه همین مسئله گفتم شاید خیلی ها ندونن که فرق رم لپ تاپ با رم کامپیوتر چیه .

رم RAM لپ تاپ چیست ؟ 

مهدی اکبری بازدید : 76 شنبه 29 آبان 1395 زمان : 9:10 نظرات (0)

مک بوک MacBook اسم لپ تاپ های اپل هست که سیستم عامل مربوط به خودشون رو دارن ( سیستم عامل مک Mac )  و سیستم عامل ویندوز ندارن . مهمترین فرق بین لپ تاپ های اپل با بقیه لپ تاپ ها همین سیستم عامل هست . در واقع مک بوک ، ترکیبی از PowerBook و iBook اپل بود . در مک بوک ها از پردازنده های اینتل استفاده شده این در حالیه که تا قبل از معرفی مک بوک در سال 2006 ، لپ تاپ های PowerBook و iBook اپل ، از پردازنده های غیر اینتلی مثل پردازنده PowerPC استفاده می کردن .

مهدی اکبری بازدید : 69 شنبه 29 آبان 1395 زمان : 9:08 نظرات (0)

لپ تاپ اپل همیشه قیمت بیشتری نسبت به بقیه لپ تاپ ها داشته و دلیلش اینه که لپ تاپ های اپل همیشه جز بهترین لپ تاپ های دنیا بودن و هستن . توی ایران خیلی ها به سیستم عامل ویندوز عادت دارن ، بخاطر همین ، کار کردن با لپ تاپ های اپل یه مقدار سخت و حوصله سر بره . چون محیط سیستم عامل لپ تاپ های اپل فرق می کنه ضمن اینکه نرم افزار هایی که برای لپ تاپ های اپل طراحی شدن یا پولی هستن یا یه مقدار سخت گیر میان . خلاصه کار کردن با لپ تاپ های اپل حوصله زیادی می خواد . ضمن اینکه توی ایران قیمت لپ تاپ اپل یه مقدار تحت تاثیر جو و کلاس کاری هم قرار میگیره و حدود 100 تا 200 هزار تومان فقط به خاطر لوکس بودن محصولات اپل به قیمت شون اضافه میشه . در پستهای بعدی درباره اینکه چرا محصولات شرکت اپل گران قیمت هستند مفصل توضیح خواه داد .

مهدی اکبری بازدید : 64 چهارشنبه 26 آبان 1395 زمان : 10:07 نظرات (0)

برای این که سیستم عامل با موفقیت بر روی سیستم UEFI نصب شود چه شرایطی لازم است؟   

1- نوع دیسک.     

باید از نوع GPT باشد.

تصاویر زیر گویای این شرط از نصب ویندوز بر روی سیستم UEFI است:

تصویر اول: ویندوز نمی تواند بر روی دیسک نصب شود، چون از نوع MBR است. در سیستم های EFI، ویندوز تنها بر روی دیسک GPT قابل نصب است.

دکمه Next غیر فعال است.

 

مهدی اکبری بازدید : 70 چهارشنبه 26 آبان 1395 زمان : 9:54 نظرات (0)

در مادربرد های قدیمی BIOS در حافظه ROM بر روی مادربرد قرار داشت. در مادربردهای جدیدتر، BIOS در حافظه Flash (و همچنان بر روی BIOS !!!) قرار دارد. قرار گرفتن BIOS در حافظه Flash این امکان را فراهم می کند تا راحت تر بتوان بایوس BIOS را Update کرد و Feature های جدید به آن افزود و باگ های آن را زدود. البته خطر آلوده شدن BIOS توسط فرم Rootkit های بایوسی هم از معایب قرار گرفتن BIOS در حافظه Flash است.

مهدی اکبری بازدید : 79 چهارشنبه 26 آبان 1395 زمان : 9:51 نظرات (0)

با یوس BIOS یا Basic Input/Output System نوعی Firmware یا میان افزار است و اولین برنامه ای است که پس از روشن شدن کامپیوتر، اجرا می شود. این Firmware درون چیپی بر روی مادربورد قرار دارد. BIOS وظیفه راه اندازی اولیه و تست سلامت قطعات ضروری سیستم را به عهده دارد و پس از آن که مطمئن شد همه قطعات سالم هستند و مشکلی ندارند، سیستم عامل را پیدا کرده و کنترل سیستم را به او می سپارد.     

اگر کامپیوتر را به عنوان یک خانه در نظر بگیریم، در این صورت می توانیم BIOS را به عنوان سرایدار این خانه به شمار آوریم، سرایداری که قبل از تحویل خانه به صاحب خانه (سیستم عامل)، چک می کند تا خانه، هیچ عیب و ایرادی نداشته باشد و خانه ای بی نقص را تحویل صاحب خانه دهد.

مهدی اکبری بازدید : 144 شنبه 22 آبان 1395 زمان : 17:33 نظرات (0)

تعویض خمیر سیلیکون لپ تاپ شاید کار هر کسی نباشه اما این کار لازمه . شاید خیلی ها باشن که دل و جرات باز کردن لپ تاپ رو دارن ولی در مورد تعویض خمیر سیلیکون سی پی یو CPU یا گرافیک GPU لپ تاپ اطلاعات کمی داشته باشن . امروز با آموزش تعویض خمیر سیلیکون لپ تاپ در خدمتتون هستم پس تا انتهای پست همراه من باشید .

چرا خمیر سیلیکون لپ تاپ باید تعویض شود ؟ 

مهدی اکبری بازدید : 106 یکشنبه 16 آبان 1395 زمان : 9:24 نظرات (0)

شاید شما هم با جمله ای تکراری روبه رو شده باشید که می گه: لپ تاپ شما برق دزدی داره یا جریان کشی داره.

خوب این جمله در مورد تعمیرات لپ تاپ به چه معناست ،اصلا یعنی چه؟

اما برق دزدی زمین تا آسمون با جریان کشی فرق داره،البته خیلی هم نه.

برق دزدی یک اتفاق بد است که هنگام اتصالی قطعات داخلی لپ تاپ اتفاق می افته و در کل باعث عدم روشن شدن لپ تاپ می شه(کلا no boot) یا باعث تخلیه سری باطری نو و سالم می شه (البته در مورد بوردی هوشمند مثل لپ تاپ برق دزدی سرانجامش no boot هست

مهدی اکبری بازدید : 63 یکشنبه 09 آبان 1395 زمان : 8:50 نظرات (0)

برای استفاده بهینه و اصولی از برق و افزایش عمر قطعات لپ تاپ بهتره تنظیمات برق در قسمت  Power Options را مثه عکس زیر تنظیم کنید :

همانطور که در تصویر میبینید وقتی کلید power را می زنید

مهدی اکبری بازدید : 54 یکشنبه 02 آبان 1395 زمان : 8:28 نظرات (0)

■ بدترین زمان برای شارژ باتری موقعیه که شما با لپ تاپ کار می کنید . تو این حالت هم به باتری و هم به شارژر فشار بیشتری وارد میشه . در صورت امکان موقع شارژ باتری ، لپ تاپ رو به حال و هوای خودش رها کنید   

■ باتری لپ تاپ رو در دمای بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد نگه دارید . گرما قاتل بالفطره باتری به شمار میره . اگه خواستین باتری رو خارج از لپ تاپ نگه دارید در حالتی که خالی و یا تا خرخره شارژ هست جدا نکنید ، 30 تا 50 درصد شارژ توصیه میشه .

مهدی اکبری بازدید : 70 یکشنبه 02 آبان 1395 زمان : 8:20 نظرات (0)

یه آدم اگه صبح تا شب کار کنه میمیره ! اگه هیچ وقت هم کار نکنه جدای از اینکه جیبش همیشه خالی می مونه از بی تحرکی باز می میره ! تعادل ، شرط برقراری خیلی چیزهاست . هم باتری و هم شارژر لپ تاپ محدودیت دارن . پس نه سال به سال باتری رو شارژ کنید نه اینکه همیشه به شارژ باشه . معمول و عرف اینه که اگه از لپ تاپ بیشتر داخل خونه استفاده می کنید باتری رو در بیارین و هر 7 روز 1 بار باتری رو وصل و شارژش کنید و تا 40 درصد که شد دوباره باتری رو در بیارین .  . اگر باتری لپ تاپ رو دیر به دیر شارژ کنید ، باتری و محتویاتش خاصیت خودشون رو از دست میدن و باتری معیوب میشه پس حواستون باشه که دیر به دیر شارژ نشه . اگر باتری همیشه به لپ تاپ باشه و شارژر لپ تاپ هم همیشه بهش وصل باشه هم باتری همیشه پر می مونه که خوب نیست و هم شارژر بهش فشار میاد و داغ میکنه و به سادگی می سوزه . سوختن حتما انفجار نیست ، ممکنه آی سی داخل مدار بدون سر و صدا بسوزه یا خازن باد بکنه و شارژر لپ تاپ خراب شه . 

مهدی اکبری بازدید : 53 یکشنبه 02 آبان 1395 زمان : 8:12 نظرات (0)

دو تا حالت داره :

■ باتری روی لپ تاپ هست

باتری های جدید وقتی به طور کامل شارژ میشن از مدار خارج میشن . قبلا اینجوری نبود و می گفتن که شارژر لپ تاپ همیشه به لپ تاپ وصل نباشه اما الان مشکلی پیش نمیاد . در مورد باتری های داخلی هم همینه . لپ تاپ هایی مثل لنوو z510 و یا برخی مدل های جدید ایسوس که باتری های جدا نشدنی دارن ، نرم افزارهای مخصوص مدیریت مصرف انرژی و همچنین جدا کردن باتری از مدار بعد از درصد مشخصی شارژ دارن . یعنی می تونید تنظیم کنید که باتری تا 60 درصد که پر شد شارژر لپ تاپ به طور مستقیم برق برسونه و باتری دیگه شارژ نشه و تو همون مقدار بمونه  . البته 60درصد رو در مورد لپ تاپ لنوو Z510 مطمئنم و بقیه لپ تاپ ها هم تا 100 درصد که شارژ بشن از مدار خارج میشن . 

مهدی اکبری بازدید : 91 شنبه 01 آبان 1395 زمان : 8:25 نظرات (0)

خب خیلی ها می دونن و من برای اون دسته از دوستانی که نمی دونن می گم . الان اگه درب لپ تاپ تون رو ببندید یا هیچ اتفاقی نمیفته ، یا خاموش میشه یا هایبرنیت میشه یا اسلیپ . بستگی داره رو چه حالتی تنظیم شده باشه . حالا برای اینکه به تنظیمات مربوط به بسته شدن درب لپ تاپ دسترسی پیدا کنید

مهدی اکبری بازدید : 54 شنبه 01 آبان 1395 زمان : 8:18 نظرات (0)

قبلا که از این سنسور به شکل هوشمند در لپ تاپ ها نبود ، از یه کلید فشاری معمولی استفاده میشد به طوری که وقتی درب لپ تاپ بسته میشد 

مهدی اکبری بازدید : 131 شنبه 01 آبان 1395 زمان : 8:08 نظرات (0)

اساس کار سنسور درب لپ تاپ یا همون کلید Reed ، تحریک مغناطیسی است . به این شکل که این کلید به صورت پیش فرض یا بازه یا بستس . حالا بسته به نوع کاربردی که ما می خواهیم در بازار موجوده . وقتی یک آهن ربا یا هر شی دیگه ای که میدان مغناطیسی تولید می کنه رو به سنسور درب لپ تاپ یا Reed Switch نزدیک کنیم کلید تغییر وضعیت میده .

مهدی اکبری بازدید : 82 شنبه 01 آبان 1395 زمان : 8:02 نظرات (0)

دوستانی که لپ تاپ دارن قطعا می دونن می خوام در مورد چی صحبت کنم . قطعا دیدید وقتی که سرپوش یا درب لپ تاپ رو می بندید یه اتفاقی بالاخره می افته ، یا لپ تاپ خاموش میشه یا هایبرنیت میشه و یا اسلیپ میشه . 

مهدی اکبری بازدید : 63 چهارشنبه 28 مهر 1395 زمان : 10:23 نظرات (0)

جدای از ورژن های استاندارد USB ، چندین نوع یا Type از USB داریم :     

■  پورت USB Type A که همین پورت USB معروفی هست که در کامپیوتر یا لپ تاپ می بینید

■ پورت USB Type B   که در پرینتر و اسکنر ها استفاده میشه

و نسخه های مایکرو و مینی از هر کدوم . مثلا کانکتور Micro USB شارژر گوشی موبایل تون از نوع Micro type B هست 

مهدی اکبری بازدید : 97 دوشنبه 19 مهر 1395 زمان : 8:30 نظرات (0)

همانطور که گفتم و می دونید ترانزیستور در پردازنده ها بیشتر به عنوان سوئیچ یا کلید قطع و وصل عمل می کنه . ترانزیستور ها 3 تا ناحیه کاری دارن : فعال ، اشباع و قطع . در این مورد ما با حالت قطع و اشباع کار داریم .

مهدی اکبری بازدید : 49 دوشنبه 19 مهر 1395 زمان : 8:26 نظرات (0)

حال چرا از ترانزیستور های Mosfet در پردازنده ها استفاده می شود ؟ این مسئله به تفاوت های اساسی بین این نوع ترانزیستور با دیگر ترانزیستور ها بر می گردد. ترانزیستور های ماسفت سرعت بیشتری در سوئیچ کردن دارند  که این مسئله به ساختار درونی ترانزیستور بر می گردد و از آنجا که سرعت پردازنده ارتباط مستقیم با این سوئیچ ها دارد پس بهتر است از ماسفت استفاده شود . جریان ورودی ماسفت تقریبا صفر است یعنی جریانی نمی کشد و در نتیجه تلفات خیلی کمتری دارد . هنگام سوئیچ تقریبا افت ولتاژی بین پایه درین و سورس نیست و این یعنی تلفات کمتر . اگر برای مثال مثل ترانزیستور های bjt هنگام سوئیچ افت ولتاژی داشتیم ، فکر کنید در مقیاس میلیونی از این ترانزیستور ها چه توانی تلف می شد .

مهدی اکبری بازدید : 46 دوشنبه 19 مهر 1395 زمان : 8:21 نظرات (0)

در سر تا سر این مقاله به زبان ساده صحبت کردم تا برای افراد غیر متخصص قابل درک باشه . اساتید ناراحت نشن  وقتی صحبت از خرید لپ تاپ ،  کامپیوتر و یا موبایل می شود اولین معیاری که به ذهن ما می رسد پردازنده یا پروسسور آن وسیله است . این مسئله طبیعی است چون همواره پردازنده را قلب یا مغز آن دستگاه خطاب می کنند و این تعبیر درست هم هست . تمام دستوراتی که شما از طریق موس ، کیبورد ها ، بررسی مفید و مختصر انواع کیبورد، قلم نوری ، صفحه لمسی و ... چرا باید مانیتور لمسی بخریم ؟ مزایا و فواید مانیتورهای به  دستگاه وارد می کنید در پردازنده مورد پردازش قرار می گیرد . پردازنده به نوعی با تمام قطعات دیگر روی مادربورد ارتباط بر قرار می کند .

در چند سال اخیر با ظهور تکنولوژی های جدید در روش ساخت قطعات الکترونیک ، وسایل الکترونیکی وارد مرحله جدیدی شدند . ظهور تبلت ها و اولترابوک ها و همچنین گوشی های هوشمندی که امروزه از آنها صحبت می شود ،

مهدی اکبری بازدید : 99 یکشنبه 04 مهر 1395 زمان : 8:52 نظرات (0)

تصور غلط در مورد سرعت کلاک پالس CPU  

چند سال پیش ، مقایسه دو تا کامپیوتر یا لپ تاپ خیلی ساده بود . فقط کافی بود سرعت کلاک پالس دو تا پردازنده رو مقایسه کنید و هرکدوم که بیشتر بود به طور قطع ، عملکرد بهتری داشت . اما الان دیگه فرق میکنه . جالبه که همین الان هم خیلی ها اگه بخوان دو تا دستگاه بی ربط رو مقایسه کنن ، یکی از مهم ترین معیارهاشون ، همین سرعت کلاک پالس پردازنده است . 

مهدی اکبری بازدید : 64 چهارشنبه 31 شهریور 1395 زمان : 8:16 نظرات (0)

نام فایل‌ها و پوشه‌ها

در فایل سیستم ان‌تی‌اف‌اس حداکثر طول نام پوشه‌ها یا فایل‌نیم (Filename) یعنی نام فایل، نقطه جدا کننده پسوند و پسوند فایل می‌تواند تا ۲۵۵ کاراکتر یونیکد (Unicode که شامل حروف فارسی هم است) باشد.

مهدی اکبری بازدید : 47 چهارشنبه 31 شهریور 1395 زمان : 8:13 نظرات (0)

فایل سیستم (File System) سامانه‌ای است که یک سیستم عامل با استفاده از آن، فایل‌ها و پوشه‌ها را مرتب سازی کرده و دسترسی به آن‌ها را ساده تر می‌کند. با استفاده از فایل سیستم است که فایل‌ها را ذخیره کنیم، آن‌ها را پیدا کنیم و اطلاعاتشان را ببینیم. معادل فایل سیستم را در زندگی روزمره می‌توان لیست کتاب‌های موجود در یک کتابخانه دانست. بدون لیست ما باید از اول تا آخر کتابخانه را بررسی کنیم تا کتاب مورد نظرمان را بیابیم اما با وجود یک لیست می‌توانیم به صورت مستقیم سراغ آن برویم.

فایل سیستم NTFS

مهدی اکبری بازدید : 131 چهارشنبه 24 شهریور 1395 زمان : 9:43 نظرات (1)

‌ ۷۱ سال پیش در چنین روزی دنیای کامپیوتر اولین Bug را تجربه کرد.   

در زبان انگلیسی Bug به معنی حشره است. اما چرا در علم کامپیوتر به اشکالات یک برنامه Bug میگوییم؟ در سال 1945 مهندسان دانشکده ی هاروارد یک حشره‌ی بزرگ را در کامپیوتر Harvard Mark II پیدا کردند.

مهدی اکبری بازدید : 76 سه شنبه 23 شهریور 1395 زمان : 9:00 نظرات (0)

لپ تاپ خارق العاده  شرکت ایسر                    Predator  21 X    منبع : دیجی کالا

در ادامه مطلب میتونید دانلود کنید.

مهدی اکبری بازدید : 72 دوشنبه 15 شهریور 1395 زمان : 11:32 نظرات (0)

خرابی های چیپ گرافیک در لپ تاپ  

طبیعتا چیپ گرافیک یکی از قسمت های تحت فشار در لپ تاپ ها ،بخصوص برای نسل جوان می باشد،

مهدی اکبری بازدید : 60 سه شنبه 09 شهریور 1395 زمان : 8:56 نظرات (0)

گر بخواید نرم افزار خاصی مثل فتوشاپ یا هر نرم افزار دیگه ای رو با گرافیک انویدیا اجرا کنید به دو راه می تونید اقدام کنید :

■ روش اول : انتخاب اون نرم افزار از لیست نرم افزار های موجود در کادر کنترل پنل انویدیا . برای این کار به قسمت Program Settings بروید و در لیست موجود ،

مهدی اکبری بازدید : 70 سه شنبه 09 شهریور 1395 زمان : 8:43 نظرات (0)

برای این کار باید درایور هر دو گرافیک ، هم اینتل و هم انویدیا نصب باشه . بعد از اطمینان از نصب کامل درایور ها ، روی دسکتاپ راست کلیک کنید و به کنترل پنل انویدیا برید 

مهدی اکبری بازدید : 91 شنبه 06 شهریور 1395 زمان : 10:19 نظرات (0)

که استفاده از هر یک، فواید و مضرات خاص خود را دارد.

 

حافظه SRAM (حافظه ایستا) و DRAM (حافظه پویا) هر دو برای ذخیره اطلاعات به کار می روند، ولی این کار را به روشهای متفاوتی انجام می دهند. 

مهدی اکبری بازدید : 59 شنبه 06 شهریور 1395 زمان : 10:16 نظرات (0)

سرعت رم یا همان فرکانس رم یکی از مهمترین ویژگی های مهم رم به حساب می آید که با هرتز ( HZ ) بیان می شود ( بر حسب مگا هرتز ) که در زبان عامیانه و بازاری به باس ( Bus ) رم معروف می باشد . معمولا هر چه سرعت رم بیشتر باشد

مهدی اکبری بازدید : 45 شنبه 06 شهریور 1395 زمان : 10:14 نظرات (0)

بایوس مخفف  Basic Input/Output System می باشد . در واقع بایوس رابط بین سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر می باشد و از یک IC که در داخل آن یک نرم افزار است تشکیل می شود . کمپانی های سازنده نرم افزار بایوس : Award , Amibios , Phoenix می باشند . کمپانی های سازنده  IC آن : PMC , Intel , SST , Win bond , ... می باشد .  

مهدی اکبری بازدید : 1051 شنبه 06 شهریور 1395 زمان : 10:12 نظرات (0)

این روش کاربر ابتدا باید آخرین BIOS مربوط به مادربرد خود را از وبسایت رسمی کمپانی Gigabyte دانلود و در یک Floppy کپی نماید بعد از این مرحله کاربر باید وارد BIOS شده و با زدن کلید F8 وارد صفحه مخصوص نرم افزار Q-Flash شود.

مهدی اکبری بازدید : 69 شنبه 06 شهریور 1395 زمان : 10:10 نظرات (0)

کدام از آنها به صورت صحیح کار نکند و شما کامپیوتر را خریداری کرده باشید ، تولید کننده مشکل را شناسایی و آن را توسط ورژن جدید BIOS برطرف می کند .

تعداد صفحات : 2

تصویر : https://rozup.ir/thumb150/3079299/cryptotab-browser_social-post_vt-fullsize_7@2x.jpg
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 333
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 61
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 1,311
  • بازدید سال : 8,511
  • بازدید کلی : 67,258