loading...

تعمیرات و اموزش

هارد

مهدی اکبری بازدید : 153 شنبه 29 آبان 1395 زمان : 8:57 نظرات (0)

رکورد راه انداز MBR و یا Super floppy. البته می توان با ابزارهای مدیریت دیسک مانند Disk part آن را به GPT تبدیل کرد.

مفهوم Supper floppy چیست؟ 

مهدی اکبری بازدید : 59 شنبه 29 آبان 1395 زمان : 8:54 نظرات (0)

زیرا Protective MBR از GPT در برابر ابزارهای قدیمی MBR مانند MS-DOS FDISK یا Windows NT Disk  می باشد که از Administrator محافظت می کند. این ابزارها GPT را نمی شناسند و شیوه دسترسی مناسب با دیسک های GPT را بلد نیستند. به کمک Protective MBR هنگامی که این ابزار های قدیمی بخواهند در دیسک های GPT تغییراتی ایجاد کنند،

مهدی اکبری بازدید : 74 شنبه 29 آبان 1395 زمان : 8:51 نظرات (0)

بر خلاف دیسک MBR که در آن حداکثر اندازه Volume تا 2 TB است و در حالت های خاص می توان تا 3 TB رساند، دیسک GPT توانایی ایجاد پارتیشن با حداکثر اندازه 18 EB یا 18,000,000 TB را داراست.

چه تعداد پارتیشن می توان بر روی دیسک GPT ساخت؟

در حالت تئوری نامحدود است. اما پیاده سازی سال 2001 مایکروسافت از GPT، ظرفیت 128 پارتیشن را دارد. دلیل این محدودیت به دلیل محدودیت فضای اختصاص داده شده برای نگهداری اطلاعات پارتیشن هاست.   

مهدی اکبری بازدید : 67 شنبه 29 آبان 1395 زمان : 8:49 نظرات (0)

برخلاف MBR که بیشترین تعداد پارتیشن در آن 4 تا است و اگر پارتیشن های بیشتری بخواهیم به صورت منطقی و درون پارتیشن Extended ایجاد می شود، در GPT می توان تا 128 پارتیشن Primary مستقل از هم ایجاد کرد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که یک پارتیشن به عنوان EFI System Partition، یک پارتیشن برای Microsoft Reserved و دو پارتیشن هم برای دیسک های Dynamic کنار گذاشته می شود. بنابراین 124 پارتیشن قابل استفاده باقی خواهد ماند.

مهدی اکبری بازدید : 66 شنبه 29 آبان 1395 زمان : 8:36 نظرات (0)

همانطور که در آموزش  MBRیا Master Boot Record چیست و چه کاربردی دارد؟ خواندید، بر روی دیسک بخش یا بخش هایی وجود دارد که اطلاعات از قبیل نوع Partition ها، اندازه پارتیشن ها و Volume ها، نوع فایل سیستم به کار برده شده برای آن ها، پارتیشن های Active و اطلاعاتی از این دست در آن جا ذخیره می شود. اما این که این بخش ها کجای دیسک هستند و چگونه این اطلاعات را ذخیره و بازیابی می کنند موضوعی است که ما را به MBR یا GPT بودن دیسک می رساند. فرمهای MBR و GPT هر دو Partition Style هایی هستند که برای دیسک به کار برده می شوند. گفتیم که انتخاب هر یک از فرمهای MBR یا GPT برای دیسک مانند انتخاب FAT32 یا NTFS است برای پارتیشن. 

مهدی اکبری بازدید : 126 دوشنبه 24 آبان 1395 زمان : 10:18 نظرات (0)

🔹 این روزها کاربران زیادی از حافظه‌های خارجی قابل حمل برای نگه‌داری و انتقال اطلاعات مهم خود استفاده می‌کنند.یکی از موارد مهمی که باید برای استفاده از حافظه‌های خارجی قابل حمل به آن دقت کرد، نحوه نگه‌داری اطلاعات و فایل‌ها است. برای مثال، اگر شما حافظه خارجی خود را گم کنید، افراد ناشناس به‌راحتی می‌توانند به محتویات آن دسترسی پیدا کنند، پس نگه‌داری امن فایل‌ها و محتویات حافظه‌های خارجی بحثی بسیار مهم است. ما در این مقاله آموزشی به شما نحوه تعریف رمز عبور بر روی  حافظه‌های خارجی را آموزش می‌دهیم.

مهدی اکبری بازدید : 105 دوشنبه 24 آبان 1395 زمان : 9:17 نظرات (0)

ممکن است بارها هنگام افزودن یک دیسک جدید ، سیستم عامل سوال فوق را از شما پرسیده باشد و از شما بخواهد که از بین پارتیشن استایل های GPT و MBR یکی را انتخاب کنید . برای انتخاب صحیح می بایست ابتدا درباره این دو مفهوم اطلاعات کافی داشته باشید .

پیش از استفاده از یک disk جدید باید آن را پارتیشن بندی کنید و MBR و GPT هم دو روش متفاوت برای ذخیره سازی اطلاعات پارتیشن بندی روی یک درایو هستند. این اطلاعات شامل جایی است که یک پارتیشن شروع شده و تمام می‌شود، بنابراین سیستم عامل شما می‌داند که کدام بخش یا سکتور متعلق به کدام پارتیشن است و کدام پارتیشن قابل بوت کردن می‌باشد. به همین دلیل است که باید پیش از ایجاد پارتیشن روی درایو خود یکی از این دو روش را انتخاب نمایید.  

مهدی اکبری بازدید : 73 دوشنبه 26 مهر 1395 زمان : 11:08 نظرات (1)

بعدا شاید مفصل در مورد NVMe صحبت کنم اما در حد تیتر و اینکه کارتون راه بیفته بدونید که NVMe مخفف NVM Express هست و خود NVM هم مخفف Non-Volatile-Memory هست به معنی حافظه غیر فرار . یعنی حافظه ای که با رفتن برق اطلاعاتش از بین نمیره . پس تا همینجا میشه فهمید که NVMe مربوط به حافظه های بلند مدت مثل حافظه های فلش SSD هست .

مهدی اکبری بازدید : 69 دوشنبه 26 مهر 1395 زمان : 11:05 نظرات (0)

اگه خاطرتون باشه توی پست PCI Express گفتم که پی سی آی اکسپرس بر اساس خطوط انتقال دیتا کار میکنه و هرچی این خطوط بیشتر باشن ، پهنای باندش بیشتر میشه و نهایتا سرعت انتقال بیشتر میشه . ساتا اکسپرس هم بر مبنای پی سی آی اکسپرس طراحی شده . PCI Express ورژن 2 و یا 3 . در حال حاضر اکثر ساتا اکسپرس ها روی مادربوردها ورژن 2 پی سی آی اکسپرس هستن با 2 خط انتقال 

مهدی اکبری بازدید : 84 دوشنبه 26 مهر 1395 زمان : 11:01 نظرات (0)

ساتا اکسپرس Sata Express چیست ؟       

ساتا اکسپرس همونطور که از اسمش مشخصه ترکیب دو تا تکنولوژی ساتا و PCI Express هست . ساتا اکسپرس در واقع ورژن 3.2 همون تکنولوژی ساتا به شمار میره . به زبون ساده تر ، ساتا اکسپرس یه گذرگاه کامپیوتریه

مهدی اکبری بازدید : 55 دوشنبه 26 مهر 1395 زمان : 10:55 نظرات (0)

هر چند وقت یکبار یه تکنولوژی جدید توی دنیای الکترونیک یا کامپیوتر معرفی میشه . واسه اینکه موقع خرید قطعات سخت افزاری کاملا آپدیت باشید و بعدا پشیمون نشید بهتره که اصطلاحات و فناوری های روز دنیا رو بشناسید . ساتا اکسپرس یکی از جدیدترین تکنولوژی هاییه که جدیدا معرفی شده و توی مادربوردهای جدید استفاده میشه . بریم ببینیم چیه و چکار می کنه ؟ البته توی این پست فعلا قصد دارم فقط بگم این تکنولوژی چیه و بعدا اگه اطلاعات بیشتری دستم اومد اضافه می کنم .  

فلسفه وجودی ساتا اکسپرس 

تصویر : https://rozup.ir/thumb150/3079299/cryptotab-browser_social-post_vt-fullsize_7@2x.jpg
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 333
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 61
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 110
  • بازدید ماه : 1,337
  • بازدید سال : 8,537
  • بازدید کلی : 67,284